oświetlenie sklepu

Handel ma swoje wymagania. Najważniejsze jest w nim to, aby sprzedać jak najwięcej towarów i tym samym osiągnąć możliwie duże zyski. Możliwości w tym względzie jest naprawdę bardzo wiele. Pojawia się jednak pytanie, co w praktyce decyduje o sukcesie poszczególnych punktów działających na rynku – bez względu na to, o jakiej kategorii produktów mowa. Bardzo istotną sprawą jest należyte oświetlenie sklepów, na co być może nie wszyscy zwracamy uwagę. Jednakże osoby będące specjalistami w dziedzinie organizacji handlu wiedzą świetnie, jak ogromną rolę ma do odegrania światło.

Wszak od niego w ogromnej mierze zależy to, jak towary będą wyeksponowane i jakie zrobią wrażenie na potencjalnych klientach. Nie wolno tego aspektu zaniedbać. W sprzedaży mamy dziś sporo modeli lamp, jakie wprost doskonale nadają się do tego, aby za ich pomocą oświetlać obiekty handlowe i to o różnej wielkości. Niektórzy producenci wręcz specjalizują się w projektowaniu takich opraw, które są dedykowane zastosowaniom w handlu. Sporo do powiedzenia w tym zakresie ma także współczesny merchandising, a więc sztuka przygotowywania optymalnych ekspozycji sklepowych. Światło odgrywa w nich wielką rolę.

Przechodząc obok butiku w centrum handlowym, między innymi dzięki odpowiedniemu oświetleniu możemy poczuć potrzebę, by wejść do środka. Cenne funkcje dodatkowe w oświetleniu Efektywne oświetlenie sklepów najczęściej bazuje dziś na rozwiązaniach ledowych, co raczej nie stanowi zaskoczenia. Mamy bowiem do czynienia ze źródłami światła o najwyższym wskaźniku wydajności. Z jednej strony trzeba tu wspomnieć o niskim zapotrzebowaniu na energię, co automatycznie obniża koszty funkcjonowania sklepu. To ogromnie ważne, ponieważ każda złotówka zaoszczędzona na gruncie biznesu jest sporą korzyścią dla właściciela interesu. Lampy LED są więc ekonomiczne – także dlatego, że wykazują szalenie niski wskaźnik awaryjności i mogą działać znakomicie przez długie lata.

Jeśli nie ledy, to co? Alternatywą godną uwagi wydają się być halogeny, aczkolwiek mając technologię LED jako alternatywę lepiej będzie zdecydować się na tą drugą. Źródła halogenowe są na pewno oszczędniejsze pod względem energii aniżeli żarówki tradycyjne, są też wyraźnie trwalsze. Przegrywają jednakże z ledowymi żarnikami na obu tych polach. Co do temperatury barwowej światła, najbardziej uniwersalna w kontekście zastosowań sklepowych będzie barwa mieszana – optymalnie wyeksponuje ona rzeczywisty wygląd produktów. Czasami istnieje możliwość regulowania stopnia natężenia światła oraz jego parametrów barwowych. W pewnych sytuacjach jest to funkcja bardzo wskazana.